Povestea noastra – partea a 4-a

La prima sedinta a semestrului doi, tata este pus la zid de catre un grup de mamici nemultumite de faptul ca Andrei are note mari si chiar 10 la purtare, in ciuda faptului ca e obraznic, agresiv si injura! In fata acestei situatii diriginta face apel la diplomatie, deoarece noi am urmat toti pasii pe care scoala ni i-a recomandat, venim la sedinte si discutam situatia copilului si cu alte cadre didactice, tocmai pentru ca vrem ca lui sa ii mearga bine in acest colectiv. Faptul ca am luat legatura cu d-na consilier a scolii, faptul ca Andrei a mers la cateva consfatuiri cu d-na, faptul ca dansa nu a considerat ca ar avea vreo problema comportamentala sau mintala (asa cum am fost acuzati atat de d-na diriginta, cat si de o mamica). Este adevarat ca nu am primit nici un raport scris, dar din ceea ce a relatat d-na diriginta reiese ca si el are dreptate si merita o sansa in colectiv. Tatal elevului agresor promite de asemenea ca va face tot posibilul ca fiul lui sa nu il mai deranjeze pe Andrei.

Dar nu este asa! Nu numai ca d-na diriginta refuza constant sa il mute mai in fata pe Andrei, mai mult il lasa in apropierea colegului agresiv. Acesta considera ca este bine asezat in comunitatea clasei si continua agresivitatea verbala si psihica, mai ales. Mai mereu atrage atentia profesorilor cum ca Andrei ii vorbeste urat in timpul orelor (fapt care nu poate fi verificat, dar nici nu credem ca s-a facut ceva in aceasta privinta). Daca este liber un loc in fata Andrei cere sa fie mutat acolo si orele nu mai au probleme. Deci… credem ca nu el provoaca! Evenimentele continua: il filmeaza cu telefonul mereu: in clasa atat in pauze, cat si in timpul orelor, pe hol, il urmareste in curtea scolii unde vorbeste urat despre el, il impinge in mod constant, la orele de sport joaca fotbal cu sticla de apa a lui Andrei (fapt care il supara si pe dl. profesor de sport care il pune in nenumarate randuri sa “repare” situatia). Daca Andrei pleaca din clasa isi gaseste ghiozdanul ravasit, ud si lucrurile aruncate prin clasa. Nimeni nu recunoaste, nimeni nu vede, mai mult, d-na diriginta considera ca sunt copilarii. La cererea noastra si a lui Andrei de a verifica imaginile surprinse pe camera de supraveghere a clasei doamna este de neoprit: tipa, acuza, spune ca trebuie chemata politia pentru asemenea procedura, ca nu este normal ca la fiecare suparare sa verificam asa strict! Supararea este ca acest fapt da si mai mult curaj agresorului si prietenilor sai (pe care ii plateste sa stea in banca impreuna sau sa se joace cu el) care vad ca nu sunt prinsi, pot minti oricat si pot agresa linistiti fara a fi pedepsiti.

De aceea cuvintele nu le mai sunt de ajuns (eu am bani, tu esti prost si sarac…te imbraci de la Dechatlon ca un sarac… nu ai bani de un gel pentru par ca sa iti faci freza…etc), el trece iar la agresiune fizica constanta.

Plangerile la directorat curg. Avem informatii din cadrul scolii cum ca si alti copii de la alte clase se plang de acesti elevi, de faptul ca sunt agresivi pe holurile scolii, in curtea scolii, deoarece glumele lor si limbajul folosit depasesc limita suportabilitatii si a bunului simt. Dar, noi scriem si atat: nu primim raspuns si nimeni nu recunoaste pe fata ca exista plangeri variate. Ba mai mult: orice plangere depunem la directorat ii este reprosata lui Andrei de catre colegi. Si asta in aceeasi zi! Chiar primim e-mail-uri si mesaje pe grupul parintilor clasei in care suntem jigniti si acuzati ca incercam sa le stricam ordinea din clasa. Adica noi cei veniti noi in clasa nu stim cu ce eforturi a fost numita d-na diriginta, nu stim sa ne educam copilul, suntem jigniti si noi si fiul nostru.

Si sa nu credeti ca aici se termina povestea: NU! Din pacate evenimentele au trecut la alt nivel, ajungandu-se la plangere penala… Insa va voi povesti pe larg intr-un capitol viitor!

Va urma…

Acest articol a fost publicat în Educatie, Scoala și etichetat cu , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *